Kapitel 1 - Welcome to california

Jasmine's perspektiv:
''Vakna Jasmine!!'' skrek Caytlin min stora syster. Jag suckade och la kudden över huvudet. Idag skulle vi åka till mormor och morfar, dom bodde i Kalifornien. Vi skulle vara där i två veckor. Jag steg upp och började klä på mig, jag kammade mitt hår och gick ner.
''.. Justin vad tycker du om att göra en konsert i Kalifornien?'' hörde jag en kvinna. Jag ställde mig framför teven.
''Hallå?! Akta på dig!'' sa Caytlin surt.
''.. Det ska bli roligt, jag har aldrig vart där. Det kommer bli spännande!'' sa Justin och log mot kameran. Jag himlade med ögonen. Jag var inget fan av honom. Jag flyttade mig från teven ''Han kommer se mig och då kommer han att bli kär..'' sa Caytlin och hennes ögon blev vattniga. ''Han känner inte ens dig'' sa jag och tittade frågande på Caytlin. Mamma och pappa kom in i huset ''Ni måste hjälpa till!'' sa pappa och flåsade. ''Kan alla vara tysta? Jag försöker lyssna på Justin här!'' sa Caytlin. Jag suckade och tog min resväska och gick ut till bilen.
När alla satt i bilen tog Caytlin upp sin dator ''Vet ni? Justin Bieber twittrade nyss att han är i Kalifornien nu..'' sa hon lyckligt. Jag suckade och kolla ut genom fönstret. Hon fortsatte ''.. Jasmine var inte så tråkig! Jag fattar inte varför du inte kan gilla Justin?'' avslutade hon och kolla på mig.
''För det första man kan inte gilla någon man inte har träffat och för det andra så tycker jag han är för mycket..'' sa jag och kollade ut genom fönstret igen. Mamma satte på radion och det var Justin som sjöng, jag stönade högt.
Caytlin blev helt till sig.

Det hade gått tre timmar och vi var nu inne i kalifornien. Det var så vackert och soligt. Alla människor gick i shorts och en magtröja. Själv gick jag i jeans och en rosa svart randig tröja. lät mitt hår vara lockigt. ''Omg omg, vi är framme!'' skrek Caytlin glatt, ''Sluta skrik'' sa mamma och kollade på henne. När vi var framme kom mormor och morfar ut, vi kramade varandra men Caytlin ståg vid bilen. ''Vilken bil ska jag använda?'' frågade hon. ''Vadå jag? Du och Jasmine måste åka tillsammans om du vill gå på konserten. Annars får du inte gå'' sa mamma och kollade på Caytlin. Va?! mamma visste att jag inte gillade Justin bieber
''Skojar du?'' sa jag och höjde ögonbrynen. ''Eller hur? mamma jag kan ta hand om mig själv'' sa Caytlin och log. ''Det kan du säkert göra, men när det är så mycket folk.. nej, det är slut tjafsat. Ta med dig Jasmine eller så går du inte!'' sa mamma strängt.

-------------------------------------------
Kommer dom gå på konserten? :o
Läs vidare och kommentera vad ni tycker!
(så här ser Jasmines outfit ut;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0