Kapitel 11 - I really like you

Jasmine's perspektiv:
Pappa stirrade fortfarande surt mot mig. Vad har jag gjort för fel? Caytlin fick alltid vara ute sent eller åka med vem hon ville för pappa. Men han älskade henne mera också..
''En vän'' sa jag och började gå upp för trappan. ''Så du har hittat en ny kille nu? Fattar ju varför också. Justin vill inte ha en sån som dig'' sa pappa elakt och började skratta. Han gick iväg och jag hörde honom prata med Caytlin. Mina tårar började bränna bakom ögonlocken. Jag satte mig ner på trappan och tårarna började rinna. Det var väll klart att Justin gillade mig? Eller hade pappa rätt? Han kanske bara tycker synd om mig?
Jag skakade av mina fåniga tankar och gick sakta upp till rum.
Min mobil pep till ''Hej sötnos, träffas imorgon?'' det var från Justin, jag log lite och kände att fjärilarna började vakna igen. ''Klart finaste'' skrev jag tillbaka.
Jag hörde att pappa och Caytlin spelade kort. Jag smög in till badrummet och duschade av mig snabbt. Sen tog jag på mig ett linne och tvättade av mitt ansikte, sen borsta jag tänderna. Jag smög in till mitt rum och släckte lampan. Sen somna jag.
Jag vaknade utav att min mobil vibrerade, jag hade fått 13 sms och 9 missade samtal. Alla var från Justin. Jag kollade på det sista messet ''Finaste, vad gör du? :/'' jag skrev snabbt tillbaka ''Jag vakna precis :(''. Klockan var halv ett.
Jag sprang upp till garderoben och valde ett svart linne som visade magen lite och sen ett par ljusa shorts.
Jag kammade igenom håret och sprang till badrummet och borsta tänderna. Sen spraya jag på parfym. Jag tog min mobil och öppnade den, jag hade fått ett till sms av Justin ''Haha ;) jag kommer och hämtar dig <3''. Jag smög försiktigt ner för trappan och kollade vart pappa och Caytlin satt. Dom satt och åt mat. Jag himlade med ögonen och suckade, sen sprang jag till dörren och öppnade den försiktigt. Justins bil ståg parkerad utanför vårat hus.
Jag sprang till bilen och hoppade in. Justin skrattade och frågade ''Varför så bråttom babe?'' sen möttes våra läppar och vi kysstes passionerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0