Kapitel 12 - Because I love you

Justin's perspektiv:
När Jasmine hoppade in i bilen så såg hon för vacker ut som vanligt.
Jag kysste henne hårt på läpparna, jag ville aldrig förlora henne igen. Hon avslutade kyssen och jag kollade lite oroligt på henne. ''Vart ska vi?'' sa hon och log sitt underbara leénde. ''Du får se..'' sa jag hemligt och log retsamt. ''Jaså?'' sa Jasmine lutade sig närmare mig. Jag bet mig försiktigt i läppen, hur gjorde hon?! Jag lutade mig närmare hennes ansikte och våra läppar möttes ännu en gång. Jag drog min hand genom hennes hår och lutade mig över henne. Sen drog jag henne till mig så hon nästan satt i mitt knä. ''Jasmine!!'' ropade någon och både ryckte till. Jasmine vände sig om och kollade ut genom fönstret, sedan vände hon sig om till mig och sa ''Kör''. Jag startade bilen och körde iväg. Jasmine andades ut.

Jasmine's perspektiv:
Jag såg pappa stå vid balkongdörren och ropa mitt namn. Jag vände mig om till Justin och sa ''Kör''. När han hade kört iväg så andades jag ut.
Ingen av oss sa någonting, och pappas ord ekade i mitt huvud. 'Han gillar inte sånna som dig' jag skakade lätt på huvudet men så pass att Justin såg det. ''Vad är det?'' frågade Justin oroligt och tog tag i min hand. Han lekte lite med mina fingrar. Jag gillade verkligen Justin. Han fick mig att må bra, iallafall för stunden. ''Ingenting'' sa jag och lutade mitt huvud mot hans axel. Vi körde längst en grusväg, och jag satte mig upp försiktigt. Det var skog på båda sidorna. Det var vackert. Men vad gjorde vi så här långt ut?
''Justin, vart är vi?'' frågade jag och kollade på honom. Han log mot mig och sa ''Det får du se''.
När vi var framme så var det ett litet berg och en gräsplätt där. Vattnet låt precis framför berget. Det var betydligt finare än vad jag kunde ha föreställt mig. Justin tog tag om min midja och drog mig framåt. Vi satte oss ner i gräset med en filt under oss. ''Jag har aldrig tagit med någon hit förut.. Förutom dig då'' sa Justin och log mot mig. Han strök bort en liten hårslinga från mitt ansikte. 'Han vill inte ha någon som dig', orden skrek inuti mitt huvud. Jag tog bort Justins hand. ''Gjorde jag något fel?'' frågade Justin och såg mer orolig ut än vad han har gjort.
Jag svarade inte utan satte mig lite längre bort från honom. ''Älskling.. Har jag gjort något fel?'' frågade han igen. ''Varför tog du mig hit Justin?'' frågade jag och mina tårar började brännas bakom ögonlocken. ''För att... För att jag älskar dig Jasmine'' sa Justin allvarligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0