Kapitel 16 - Why?

Jasmine's perspektiv:
Jag vaknade av att solen lös in Justins rum. Justin låg tätt intill mig och hade sin ena arm på min midja. Jag kollade på honom, och strök han försiktigt på kinden.
Han vaknade till och kolla på mig, han log. Jag log tillbaka och fortsatte att strycka han på kinden. ''Godmorgon älskling'' sa han och kysste mig på munnen. Han drog täcket över oss och tog sin händer runt min midja. Han lyfte upp mig så jag låg på honom. När vi hörde att Justins telefon började ringa. Jag flyttade på mig och drog bort täcket. Justin tog min hand och kysste mig på kinden.

Justin's perspektiv:
Jag lyfte upp Jasmine så hon låg på mig. När min mobil började ringa. Jag suckade tyst och Jasmine drog bort täcket. Jag tog hennes hans och kysste henne på hennes mjuka kind.
Det var Alexis, varför ringde hon? Det var min förra tjej.
''Hej'' sa jag försiktigt. ''Justin, tack och lov att du svarade.. Min kille har gjort slut och jag behöver dig nu.. Kan vi inte börja om?'' frågade Alexis. Det var hon som gjorde slut med mig.. ''Nej.. Det är försent'' sa jag och strök Jasmine försiktigt på kinden. Jasmine verkade lite konstig. Hade hon hört vad Alexis hade sagt? ''Justin.. Du kommer aldrig hitta någon som mig. Förlåt mig snälla, du är i stanford va? Jag kommer. Vi behöver prata!!'' skrek Alexis och jag hörde hur hon började gråta. Jag ville aldrig mer träffa henne, tänkte jag. Jasmine var den ända för mig. Jag hann inte svara, hon la på. Jag log mot Jasmine lite och hon reste sig upp.

Jasmine's perspektiv:
Jag hörde att Justin pratade med någon tjej. Hon skrek att om dom inte kunde börja om? Jag kände mig lite sviken. När Justin la på log han mot mig. Jag reste mig upp och tog mina kläder. Det brändes bakom ögonlocken. ''Jag går på toa'' sa jag surt. Jag gick in till badrummet och satte mig ner. Hur kunde Justin?! Dom skulle prata och han kommer bli tillsammans med henne. Mina tårar började trilla ner..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0