Kapitel 17 - But I can't stay made at you for anything

Detta kanske blir det sista inlägget för ikväll, skola imorgon.. Uppdaterar direkt efter :) kommentera vad ni tycker om novellen!
Tack för er som kommenterade, blir så glad! :D fortsätt!
---------------------------------------
Jasmine's perspektiv:
Jag tog på mig mina kläder och tvättade av mig allt gråt. Jag gick ut försiktigt genom dörren och kom på att jag lämnade min mobil i Justins rum. Jag suckade, när jag gick sakta in så ståg Justin där. Justin gick fram till mig och tog tag om mina armar ''Jasmine.. Det är inte som du tror. Jag lovar, jag skulle aldrig svika dig så där. Det vet du'' hans ord lät så övertygande. Jag tittade ner i golvet och Justin tog sin hand under min hack och jag kollade upp. Jag försvann i hans ögon, jag ville aldrig förlora honom, jag kunde inte bara bli arg på honom. Det gick inte.
''Förlåt mig snälla?'' sa Justin och kramade mig. Jag nickade och han förståg. Han kysste mig på munnen länge. Någon harklade sig och det var Pattie. Jag räckte över linnet snabbt och sa ''Tack för lånet'' och log vänligt mot henne. ''Det var så lite'' sa Pattie och log mot mig. Justin tog min hand och vi gick bort till köket. Vi hade inte ätit något sen i går morse. ''Gillar du dom här?'' frågade justin och innan jag hann svara kom jazmyn in och sprang till mig. ''Kom'' sa hon och började dra mig i handen. Jag kollade på Justin och han nickade. Jazmyn drog mig till teve rummet. ''Jazmyn, ta det lite lungt'' sa Pattie och skratta åt henne.
Hon visade mig sina dockor och tog fram en stor gitarr. ''Gillar du att spela gitarr?'' frågade jag jazmyn. Jazmyn nickade och räckte gitarren åt mig. Jag kunde spela gitarr, mamma hade lärt mig. ''Ska jag spela?'' sa jag och blev först lite nervös, jag hörde justin och Pattie prata. ''Jasmine är verkligen en fin tjej'' sa Pattie lungt. ''Hon är världens finaste'' sa Justin ochhag hörde på rösten att han log. Mina fjärilar i magen började fladdra fort.
''Spela!'' sa jazmyn och kollade på mig med sina bruna ögon. Jag tog gitarren och började spela en låt, när jag hörde någon komma in. Jag vände mig om och såg att det var Justin. Han hade med sig té till mig och smörgås och han hade tagit oboy och en smörgås. ''Kan du spela gitarr?'' frågade Justin och log mot mig. ''Lite..'' sa jag och började rodna. ''Du är ju sjukt duktig'' sa Justin och pussa på mig huvudet. ''Usch'' sa jazmyn och gav mig en kram och sprang iväg. Jag och Justin skrattade. ''Jazmyn och min msmma gillar dig'' sa Justin plötsligt och kollade djupt in i mina ögon. Jag började återigen att rodna. Justin började skratta. När vi var klara så gick vi upp till hans rum igen, jag fick låna en tandborste. ''Du minns när jag sa att jag ville bjuda ut dig på en dejt?'' sa Justin och la sina armar runt min midja. Jag slutade borsta tänderna ''Ja?'' sa jag och kollade på han genom spegeln. ''Vill du följa med mig ut ikväll?'' frågade Justin och fortsatte ''Framför folk'' avslutade han och pussade mig på axeln. ''Är du säker?'' frågade jag och kollade på honom lite oroligt. ''Hundratio procent säker..'' sa han lungt och jag vände mitt ansikte mot honom och tröck mina läppar mot hans. Han besvarade kyssen och la handen på min kind ''Isånnafall går jag gärna ut med dig'' sa jag och vi kysstes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0