Kapitel 2 - Justin Bieber

Jasmine's perspektiv:
''Kom då!'' sa Caytlin och kollade på mig. Vi gick in och satte oss i bilen. Jag lutade mitt huvud mot fönstret.
Hon började köra ''Omg, kan du fatta att jag ska få se Justin Bieber?!'' skrek Caytlin och skrattade. Det var ett tjatande om han, tänkte jag.. ''Du kan iallafall se lite glad ut?'' sa hon och kollade på mig.
När vi väl var framme så var det mörkt ute. ''Får vi parkera här?'' sa jag oroligt. ''Såklart..'' hon lät osäker på rösten. ''Sätt dig vid ratten, och flytta bilen dit bort om vi inte får stå här'' sa Caytlin och pekade på en bilparkering. Hon hoppade ut ur bilen och sprang till en folk hög. ''Jag kommer få sitta här förevigt'' sa jag tyst och slängde mobilen på sätet bredvid. Jag slog på radion och såklart var det Justin som sjöng. Han är ju överallt, tänkte jag igen och himlade med ögonen.
Efter två timmar kollade jag på klockan den var halv tolv. Jag gapade och steg ut ur bilen. Jag gick till andra sidan vägen och skulle gå in och hämta Caytlin. Men det var för mycket folk, och paparazzi.
Det kanske finns en dörr på baksidan man kan gå in på? tänkte jag. När jag såg världens pöl med vatten, jag gick mot väggen och saktade in. Det ståg en dörr på sidan ''Endast anhöriga'' ståg det. När jag skulle gå förbi dörren så öppnades den och jag slog omkull mig så jag nästan ramla i vatten pölen. Den hade slagit till mig i huvudet. ''Åh, herregud vad hände?'' sa en röst. Jag kände igen den, men inte så det ringde någon klockan..
Sen blev jag arg, vadå vad hände? ''Vad tror du? Dörren flög upp av sig själv och träffade mig i huvudet'' sa jag surt och tog handen för pannan. Sen kollade jag och då var det Justin. ''Vänta.. är inte du..'' jag skulle precis säga hans namn när han tar sin hand på min mun ''Jo, det är jag. Du får 300 dollar av mig om du inte säger mitt namn'' sa han ängsligt. ''Jag vill inte ha dina dumma pengar'' sa jag och tog bort hans hand från min mun.
''Det där var inte bra..'' sa han och kollade på mig oroligt. Jag himlade med ögonen och försökte ställa mig upp, varför ska detta hända just mig? tänkte jag.. ''Här ta min hand'' sa han och räckte ut sin hand. 
''Jag kan själv..'' sa jag tyst. Justin tog på sig sin luva, och så såg jag att det kom två strålkastare mot oss. Det var en bil. Den stannade och det var någon kille som hoppade ut ur bilen ''Vad har hänt?'' sa han och kom fram till oss. Han tittade på mig sen log han, jag kollade på honom och höjde mina ögonbryn. 'Vem är det här då?'' sa killen och kollade på mig. ''Mindre frågor, ta in henne i bilen'' sa Justin och började dra mig i armen. ''Släpp mig'' sa jag och försökte dra armen ifrån hans grepp. Men han vägrade släppa. Vad var det för fel på han? 
''Du kan inte köra i det där tillståndet, vi tar dig till en doktor'' sa han och drog mig till bilen. Jag suckade högt, jag behövde ingen doktor. Jag ville bara hem.. När vi hade hoppat in i bilen så vände sig Justin mot mig ''Vad heter du?'' frågade han och tittade frågande på mig. Mitt huvud började värka ''Jasmine'' sa jag och kollade när den där killen stängde dörren. ''Trevligt att träffas Jasmine'' sa han och log. Jag kollade på honom konstigt. Han startade bilen och körde ut. Hans telefon ringde. ''Hej mamma... ja, jag vet... men....okej...hejdå'' sa han. ''Innan vi åker till sjukhuset så måste jag göra en pytteliten grej först'' sa han och kollade på mig och log lite. Jag suckade högt igen.

När han svängde in på en gård så ståg det ett jätte stort hus. Det var lampor överallt och en stor trädgård. Jag gick försiktigt ut genom bildörren. När vi gick in genom dörren så var det jätte många människor som stog med ryggen vänd mot oss. ''Kom'' sa Justin och tog sin jacka över mitt huvud. ''Upp på trappan'' sa han och puttade mig. ''Jag kan.. sluta putta mig'' sa jag surt igen. ''Varför gjorde du så där?'' sa jag och kollade argt på honom. ''För dom kommer bara ställa frågor, vem är hon? känner du henne? dejtar ni?'' sa han och kollade neråt. ''Dejtar?!'' sa jag och höjde ögonbrynen. Han nickade och drog in mig i ett rum. Det var stort och en stor bild på honom i mitt. Typskit.. tänkte jag. ''Ehm.. du får stanna här. Okej?'' sa han och kollade på mig. ''Har jag något annat val?'' sa jag surt. Han log och sprang ner igen. ''Tja Justin'' sa någon och jag smög fram till fönstret och gömde mig bakom ett par gardiner. Det var ännu mer folk därute, och en pool. Det var jätte fint.
''Spela upp din nya låt, Justin'' sa en tjej som såg ut att vara arton år. ''Visst'' sa han och log. Han fick en gitarr av någon kille och satte sig på en stol. Låten hette Down To Earth. Jag gick ut på balkong och Justin tittade upp på mig och log.
 Jag gick in igen och satte mig i sängen. Efter en stund öppnades dörren ''Vi drar'' sa han och tog tag i min arm. Jag gick först ner och såg inte vart jag skulle. Han tog tag i min arm igen, och jag suckade.
Vi kom ut till ett garage och såg att det var massa bilar, jag kunde inte låta bli att bli lite förvånad. ''Välj vilken du vill ha?'' sa Justin och log. Han öppnade en bildörr åt mig, jag himlade med ögonen och öppnade en annan bil dörr. ''Varför gör hon så här? jag förstår inte..'' hörde jag Justin muttra för sig själv. Jag började skratta lite, när han hade hämtat bilnycklarna. Så backade han ut. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta fick bli bildlöst. Blogg.se vill inte sammarbeta med mig just nu :( Men kommentera vad ni tycker, statestiken är jätte bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0