Kapitel 22 - You confesed your love, but why don't I believe you?



Justin's perspektiv:
När jag såg att Alexis ståg vid dörröppningen kunde jag inte tro mina ögon, jag ville aldrig mer se henne. Det visste hon. Hon såg att Jasmine satt vid sängen och hon kollde på mig igen, hennes ögon såg förvånade ut. ''Vem är hon?'' röt Alexis till mig. Varför skulle hon bry sig? ''Min flickvän Jasmine'' sa jag och varje gång jag sa hennes namn började fjärilarna vakna i magen. Alexis gick in i rummet. Jag stängde dörren och suckade högt, jag kollade på Jasmine och hon såg ut att bli lite arg. Varför släppte jag in henne?
''Vad fint'' sa Alexis och kollade på mig och log. Jag ignorerade henne och satte mig bredvid Jasmine. Jag tog hennes hand och kramade den mjukt, hon kollade ner på våra händer som var flätade. Jag kollade upp på henne och log.
Jag hade helt glömt bort Alexis när jag såg att hon satte sig bredvid mig. ''Vad vill du alexis?'' frågade jag surt. ''Jasmine kan du gå?'' frågade Alexis och kollade på henne. Jasmine kollade på mig och hennes vackra ögon såg ledsen på mig.  ''Jasmine..'' började jag men hann inte när hon släppte min hand och gick ut ur hotellrummet och smällde igen dörren.

Jasmine's perspektiv:
Varför sa inte Justin att hon skulle gå? ''Jasmine kan du gå?'' frågade Alexis och kollade på mig. Justin sa inget fortfarande? Jag kände mig sviken, jag drog bort min hand från Justin och gick snabbt ut därifrån. Mina tårar började trilla ner från ansiktet när jag öppnade dörren. Jag ville inte träffa Justin, jag ångrade att jag följde med hit. Jag gick in till mammas och ushers rum, dom satt i soffan och dom kollade på mig oroligt. Jag gick förbi och in i toaletten. Mina tårar forsa ut.

Justin's perspektiv:
''Förlåt mig Justin snälla..?'' sa Alexis och satte sig närmare mig. ''Låt mig vara'' sa jag och knuffa bort henne. Sen steg jag upp ur sängen, jag måste hitta Jasmine. Mina ögon började fattnas med tårar.



Jag hade sårat Jasmine, det visste jag. Hon måste förlåta mig, jag gick ut ur rummet och sprang till Usher's rum, där Jasmines mamma satt. Det kom fram ett litet fan till mig, en liten flicka med brunt hår och bruna ögon. Jag blinkade snabbt bort tårarna och hon krama mig ''Kan jag få din autograf?'' frågade den lilla tjejen snällt och log. ''Självklart sötnos'' sa jag och skrev mini autograf. Jag pussa henne på hennes huvud och hon krama mig igen. Sen sprang hon iväg. Jag gick in i rummet och dom satt och kolla på någon film. ''Eyy, vad har hänt mannen?'' frågade Usher och kolla på mig oroligt. ''Vart är Jasmine?'' frågade jag snabbt. ''På toaletten'' sa Carrie, Jasmines mamma. Jag nickade och sprang till toaletten, jag knackade försiktigt på dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0