Kapitel 3 - It does not work on me

Jasmine's perspektiv:
Vi åkte mot sjukhuset. Äntligen, tänkte jag..
''Så.. bor du här eller?'' sa Justin och kolla på mig. Varför pratade han med mig? Han var en kändis, dom pratar inte med sånna som mig.
''Nej'' sa jag och fortsatte stirra ut genom fönstret. Var vi aldrig framme snart?
''Oookej..'' sa han och titta ut genom fönstret. När vi var framme hoppade jag ut ur bilen. Vi sprang mot sjukhus dörren och sen kom någon läkare. Tydligen kände han och Justin varandra.
Vi gick in i hans rum och han undersökte mig.
''Har du ont när jag trycker där?'' sa han och tryckte försikigt på en punkt i mitt huvud.
''Nej'' sa jag. Han kollade med en ficklampa i mina ögon. ''Allt ser bra ut, du får bara åka hem och vila dig lite..'' började han och fortsatte ''.. Vänta där, jag ska bara hämta något kallt du kan ha på huvudet'' avslutade han och jag nickade. När han hade gått så kollade Justin in, hans telefon började ringa. Han svarade inte utan ståg och vissla. ''Ska du inte svara?'' frågade jag och kollade på honom. Han log och tog upp sitt långfinger. När han ahde gått skakade jag på huvudet. Jag undrar vad Caytlin gör nu? Hon har säkert flippat ur.
Doktorn kom tillbaka in i rummet igen ''Här, nu får du åka hem och sova. Så ska du se att huvudvärken går över'' sa han snällt och log. Jag reste mig upp. ''Justin, det står en massa fotografer där ute'' sa doktorn och jag hörde Justin sucka. ''Här..'' började Justin och jag såg att han gav nycklar till doktorn och fortsatte ''Jag får din bil, så får du min..'' avslutade han och log. Doktorn tog nycklarna och vi gick ut till hans bil. Den var fall färdig.
Vi hoppade in i den och Justin startade bilen, den hoppa till och jag skrek. Sen började han köra ''Ta det lungt'' sa Justin och kolla på mig. Hur skulle jag ta det lungt när hela bilen kanske går sönder?!
''Hur har det i..?'' han pekade på mitt huvud. ''Det hade gått precis över när jag var inne hos doktorn, nu blir det bara värre'' sa jag surt. ''Inte mitt fel?!'' sa han surt tillbaka. ''Jag har inte sagt det heller. Men vi skulle inte sitta i denna bil om inte du var tvungen att slå upp dörren'' sa jag surt tillbaka. ''Haha, så detta är mitt fel nu?! Vi skulle inte sitta i den här bilen om du inte var tvungen att leta upp en dörr för att få träffa mig'' sa han och kollade på mig surt. Jag blev riktigt arg kände jag men svalde det ''För det första, vill jag inte ens gå på din dumma konsert. För det andra, jag kan lika gärna gå hem'' sa jag och kollade ut genom fönstret för att dölja att jag var arg. ''Sväng in här..'' sa jag tyst. Men han hörde det. ''Så du är ingen fan?'' sa han och kollade på mig. Han såg ledsen ut. ''Nej, och tack för skjutsen'' sa jag och skulle precis öppna dörren när han tar tag i min arm.. för fjärde gången. ''Det var iallafall trevligt att träffas'' sa han och log. Jag log lätt tillbaka och hoppade ur.
När jag kom in mormor och morfars hus så såg jag att det låg en lapp på golvet. ''Hej gumman, du tog en taxi hem va? Vi är hos mormor och morfars kompisar, för elen har gått hos dom. Vi kommer imorgon bitti. Synd att du inte kunde vara med. Jag älskar dig, mamma!'' Jag hade aldrig sagt att jag tog en taxi hem? Jag suckade och slängde lappen. Jag gick till köket och öppnade kylskåpet och tog ut en Juice och fyllde det i ett glas.
Efter en liten stund hörde jag att ring klockan plingade. Jag gick sakta till ytterdörren och öppna. Det var Justin. Jag himlade med ögonen ''Vad?'' sa jag och kollade på han. ''Det är ett gäng fotografer som hänger efter mig, skulle jag få kunna sova här?'' sa han och log. Jag suckade ''Du får sova i garaget då, men du måste vara borta härifrån tidigt på morgonen. Okej?'' sa jag. ''Ja! tack så mycket'' sa han och jag gick ut till garaget. Jag kollade på han. ''Ska du inte köra in bilen här?'' frågade jag honom. ''Ehm.. bilen har pajat'' sa han och skaka på sitt hår och log lite försiktigt. Skojade han med mig?! Jag suckade igen och vi gick till bilen. Vi började knuffa den ''Putta på den då'' sa Justin och kollade på mig. ''Det är ju jag som puttar iallafall, den skulle inte ha rört sig om inte jag var här'' sa jag och puttade på bilen.
När den väl kom in i garaget så gick han och letade efter något att ha på sig. Han hittade en mössa, det var min föredetta hunds mössa. Som dog i en olycka förra vintern. Jag började skratta ''Vad?'' frågade Justin och skratta lite. ''Det där var min hunds mössa'' sa jag och Justin började skratta ännu mer. ''Åk tidigt imorgon bitti.. Godnatt då'' sa jag och var på väg ut ''Jasmine?'' sa han och jag vände mig om. Han log mot mig. ''Sluta'' sa jag och Justin kollade konstigt på mig.


''Vad?'' sa han och log så där mot mig igen.
''Du ger tjejerna den där blicken och du tror att dom ska falla för dig. Men det funkar inte på mig så sluta'' sa jag och kollade surt på honom. Han blev helt paff. Jag vände mig om och gick.

------------------------------------------------------------------------------------------------
kommentera vad ni tycker :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sååååå jäkla bra skrivet! Borde bli en bok!!

2012-01-07 @ 18:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0