Kapitel 4 -

Jasmine's perspektiv:
När jag hade gått ut från garaget gick jag snabbt in i huset.
Jag sprang upp till gästrummet och borsta tänders. Sen hoppa jag i min pyamas och somna om. Jag vaknade sent nästa morgon, klockan var halv 1. Jag sträckte på mig och gick upp till dom andra. Dom satt ute på altan.
''Hej gumman'' sa mormor och krama mig. Jag kramade tillbaka.
''Du måste följa med mig till stranden idag'' sa Caytlin och hon såg ut att vara arg ''Men du kanske rymmer igen..'' avslutade hon. Jag blev lite arg på henne, jag ville berätta men jag lät bli. För vem skulle tro mig?
''Jag tog en taxi hem..'' sa jag och satte mig ner. Hon svarade inte.
När vi var färdiga och hade fixat oss så stack vi till stranden med bilen.
''Sätt dig någon annanstans, jag vill va ifred'' sa Caytlin och gick åt ett annat håll. Jag tittade ut mot stranden och fick se en mössa jag kände igen, och jag började le lite. Jag gick närmare och satte mig på stolen bredvid ''Är det ledigt här?'' frågade jag snällt. Jag viste vem det var, det ar Justin. Men jag tänkte skoja lite med honom. Justin ryckte på axlarna.
''Har du någon solkräm?'' frågade jag igen och då drog han ner mössan ännu längre ner. ''Du kanske vill hjälpa mig?'' sa jag och log. Justin drog ner sina solglasögon och kollade på mig ''Hur visste du att det var jag?'' sa han och log. Jag pekade på huvudet och han började skratta. ''Varför är du här och inte hemma?'' frågade jag och kollade på honom undrade. ''Paparazzin står vid mitt hus och jag vill inte åka med den där bilen'' sa han och kollade ut mot vattnet. Jag nickade och blundade mot solen. ''Så vad åker du i då?'' frågade Justin och kollade på mig och log. ''Kom'' sa jag och steg upp ur stolen. Vi gick mot parkeringen ''Här är.. rosita'' och pekade på en röd bil. Min mormor döpte alltid sina bilar.
''Skojar du?'' sa Justin och gapade och kollade på mig. ''Ducka'' sa han helt plötsligt. Det kom några fotografer. ''Hur hittar dom mig?'' viskade justin. Vi smög in och satte oss i bilen Justin fick av doktorn. Justin lutade sig över mig och började rota i en låda ''Här'' han räckte över mig en sjal. Jag tog på mig den och han tog på sig sin luva som var över hans mössa. Han backade ut och började köra mot vägen. Jag tog upp min mobil ur väskan och smsade Caytlin ''Jag åker in till 'Stan''' och sen la jag ner mobilen och lutade huvudet mot fönstret och andades it.
''Nu är det ingen fara längre..'' började Justin och le. Han slog på radion och en av hans låtar kom upp Somebody to love. Han började sjunga jätte roligt, jag kunde inte hålla mig för skratt. Eftermiddagen flöt på, vi hade åkt in till ett litet samhälle och några fick autografer. Kanske hade jag haft fel om Justin? Han är inte så dum.
När vi satt i bilen igen och var trötta så kollade Justin i backspegeln och fick en oroad blick ''Vad?'' sa jag och började bli lite orolig. ''Ta fram kartan som ligger i facket, och kolla om det finns någon genväg'' sa han snabbt och jag letade efter kartan. Jag hittade den snabbt och började vicka upp den. Tog den aldrig slut?! Den var hur stor som helst. ''Skynda Jasmine'' sa justin och blev stressad. ''Vart ligger Kalifornien då?'' sa jag och blev orolig. Jag hade aldrig vart bra på att läsa kartor, och det blev inte bättre när Justin svängde in på en stig och kartan flög i ansiktet på mig. ''Läs kartan då'' sa Justin och började bli ännu mera stressad. ''Håll koll på vägen, så håller jag koll på kartan'' sa jag surt. ''Det skulle vara lätt att köra om man visste vart man var!'' sa Justin surt till mig. Jag började bli väldigt sur jag med ''Det skulle vara lätt att läsa kartan om någon person kunde köra!'' klagade jag och tittade på kartan. ''Sväng ditåt'' sa jag och pekade på en liten väg.
Efter en kvart så sa Justin ''Bra jobbat Jasmine, vart är vi..?'' började Justin och jag bet mig försiktigt i läppen. Jag tittade på kartan men jag förståg inte något. Justin fortsatte ''.. Vad bra!! Nu har vi åkt vilse..'' sa han och bilen stannade. ''Så är detta mitt fel nu?'' sa jag och kollade surt på Justin.
Han suckade och försökte starta bilen, den ville inte gå igång. Då gick han ut ur den och ramla ner i en stor ler pöl. Jag började skratta. Justin steg upp och började dra ner mig. ''Justin, snälla slutaaaa..'' sa jag och jag kom loss ut hans grepp. Justin hoppade in i bilen och då började bilen att röra sig. Vi kollade varandra. ''Vi klättrar upp på taket'' sa Justin och började klättra it från fönstret. Jag gjorde detsamma ''Här ta min hand'' sa Justin och log mot mig. Jag tog den och kom upp på taket. Bilen började sjunka.
''Vi kan hoppa på den där grenen och klättra över till marken?'' sa Justin och kollade på mig. Jag suckade och Justin började klättra, han räckte ut sin hand och jag tog den. Allt hände så snabbt. Justin halkade och ramlade i ler pölen, han drog ner mig dit. Jag kände leran runt mina ben och åka in i min tröja och trodde jag skulle börja gråta.. Justin och jag började simma mot gräset. När vi kom upp så sa Justin ''Det där var roligt'' och log brett mot mig. När jag kom på att min väska log därnere. ''Min väska!!'' skrek jag och sprang till leran. Jag hörde Justins telefon ringa. Han svarade inte. ''Ska du inte svara?!'' sa jag och kollade på han. Han tog upp sin mobil, jag hörde inte vad han sa. Tillslut fick jag upp min väska. Jag gick upp och började gå mot samhället där vi var förut. ''Jasmine, vart ska du?'' sa Justin och kom springandes mot mig. Han ställde sig framför mig och log. ''Jag ska hem'' sa jag bestämt och började gå förbi han ''Ehm.. Däråt ska vi'' sa han och pekade åt andra hållet.
Jag började gå åt det hållet istället. ''Varför är du så där? Detta är ju jätte roligt!'' sa han och log. Jag stannade upp. ''Roligt?! Vi har åkt genom en öken nästan hela kvällen. Mina föräldrar kommer ge mig utegångsförbud tills jag är tjugo år. Jag har ingen telefon längre. Mina kläder är förstörda'' sa jag surt och kollade på Justin.
------------------------------------
Ojojoj, vad kommer hända nu? :o
Kommentera!! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

superduperbra!

2012-01-07 @ 21:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0