Kapitel 5 - Dream

Jasmine's perspektiv:
''Jag tycker det roligt. Jag har aldrig varit med om detta förut'' sa han och log mot mig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, jag blev förvånad.
Han fortsatte ''Det är skönt att inte ha några fotografer hängandes efter än..'' avslutade han medans vi gick. Vi gick in i ett par buskar, jag hann inte svara på frågan när Justin ramlade framåt.
''Justin!!'' skrek jag och kände att han tog tag om min midja. Han drog ner mig i en liten sjö och vi skvätte vatten på varandra.
När vi var klara gick vi upp och satte oss på en stor gren. Jag kollade på Justin. Han är väl inte sån stor idiot iallafall.. tänkte jag och märkte att jag satt och log för mig själv. ''Vad ler du åt?'' frågade Justin och log. Jag skakade på huvudet och kollade ner.
''Jag kanske ändå inte förstår..'' började jag helt plötsligt. Justin kollade på mig med en frågande blick ''Vadå?'' sa han. ''Ditt liv..'' sa jag och Justin började små skratta. Jag fortsatte ''.. Men är det inte lite jobbigt? Du vet med fotograferna och allt..'' sa jag och kollade på Justin. Men mitt hår hängde i vägen. ''Jo.. Dom kan ju hitta på vad som helst.. Men det värsta är att jag inte vet vilka som är mina riktiga vänner, och vilka som utnyttjar mig'' sa han och kollade lite ledsamt på mig. ''Jag är totalt ute efter dina grejer, helt klart'' drev jag och försökte spela seriös. Justin puttade mig lätt och skrattade. Jag kände att något började vakna i min mage.. Började jag gilla Justin? Nej, såklart inte..
''Vet du? Det är ingen tjej som har frågat mig sånna där frågor'' sa Justin plötsligt. Jag kollade på honom och kunde inte låta bli att le. Jag kände mig lite smickrad.
''Men jag är faktiskt sjukt cool'' sa Justin och log brett mot mig. ''Jaså? tyvärr då har jag inte märkt det..'' sa jag och log sen mot honom. Justin började skratta.
Efter ett tag så sa Justin ''Ska vi gå?'' jag nickade och stallde mig upp. Han tog min väska och la den runt min axel. Sen tog han min hand och vi gick.
Det kändes faktiskt bra, eller kanske mer än bra?
--------------------------------
Nu fick ni ett litet kapitel :) hoppas nu gillar det!!
kommentera gärna vad ni tycker, + fortsätt kommentera som ni gör! :)


Kommentarer
Postat av: Belieber4life

Jättebra;D längtar tills nästa de<3

2012-01-08 @ 01:37:54
Postat av: Anonym

Jätte bra<3

2012-01-08 @ 15:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0